Dag 6 - Aankomst in chiang mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu Dag 6 - Aankomst in chiang mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Aankomst in chiang mai!

Door: Martin en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bianca

25 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een lange treinreis van 14.5 uur zijn we aangekomen in chiang mai! Volbepakt de trein uitgestapt en verwelkomt door een rij van zeker 40 man breed met hotel aanbiedingen en geroep "hellooooooo tuk tuk". Hier zijn we maar even langs gelopen en verderop op de hoek van de straat een tuk tuk gepakt.

We wisten niet precies hoe ver het was en wat dus een normale prijs was. De tuk tuk chauffeur zei 100 bath (2,40 euro). Na die lange reis hadden we geen zin om moeilijk te doen, dus gelijk ja gezegd. Eenmaal bij ons guest house gaven we 100 bath en begon de man te zoeken en zei: Solly Solly, no change. Dus wij zeiden dat we toch 100 bath hadden afgesproken? De man zei "ooohh yes hahaha". Waarschijnlijk hebben we dus alsnog teveel betaald, maar zijn dag kon niet meer stuk :)

Het guest house waar we geboekt hadden was vlakbij tha pae gate, maar de kamer viel een beetje tegen. Het was vrij klein (konden niet om het bed heen lopen) en niet heel schoon. Zelfs een salamander in de kamer (die zagen we gelukkig de volgende ochtend pas haha)!!

Smiddags zijn we gaan lopen door de oude stad en hebben we een aantal tempels bekeken die allemaal op loopafstand van elkaar liggen. Vanaf 4 uur was de bekende sunday walking street geopend. Een lange en drukke markt door het oude centrum! Super leuk om te zien en te hebben meegemaakt!

Ook hebben we voor de komende nachten een ander guest house geboekt, namelijk kamala's boutique guesthouse (waar jo volgens mij ook heeft gezeten). We hebben ook voor de volgende dag de flight of the gibbon Tour geboekt! Spannend!

Onze eerste indruk van chiang mai is dat alles een stuk relaxter is dan in Bangkok. Ook hier zijn veel mensen, maar je wordt als toerist een stuk meer met rust gelaten. Behalve op de drukke kruispunten "hellooooooo tuk tuk :-)".