Dag 12 - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu Dag 12 - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Pai

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bianca

29 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen zijn we met een mini-van naar Pai gebracht. We werden om 7 uur opgehaald dus wij dachten wel lekker te kunnen slapen in het busje... Helaas! Eenmaal Chiang Mai uit, reden we een berg omhoog met meer dan 750 haarspeldbochten. Onze chauffeur wilde schijnbaar
voor een nieuw persoonlijk record gaan, dus na 3 uur rijden / scheuren waren we blij dat we er waren!

We hadden nog geen slaapplaats geboekt, dus na het verkennen van het dorp hebben we in een barretje met WiFi een hotel uitgezocht. We verbleven uiteindelijk in het guesthouse baan tawan. Net buiten het drukke walking street, maar toch dichtbij alles.

Om de omgeving makkelijk te kunnen verkennen hebben we een scooter gehuurd! Dit was heel relaxed en zo konden we aan de hand van een kaartje alle hotspots af!

Eerst zijn we bij een mooie waterval geweest. Daar gaf iemand een tip om te gaan kijken bij het tentje langs de weg naar de waterval dat "land split" heet. Je krijgt daar gratis eten en drinken wat ze zelf op het land verbouwen en je mag achteraf zelf bepalen hoeveel je wilt betalen. Heel grappig concept en dat liep volgens ons best aardig! Verder was een klein stukje lopen van land split een echte landsplit. Een gat in de aarde van inmiddels 11 meter diep, 2 meter breed en ongeveer 25 meter lang dat sinds 2008 spontaan ontstaan is en steeds groter wordt en niet vanwege een beving oid komt.

Hierna zijn we met de scooter naar de Pai canyon geweest. Dat is de grand canyon in het klein. Je kon daar nog een flink stuk overheen wandelen, maar na de trekking van de afgelopen dagen hadden we meer zin in wat ontspanning..

We zijn doorgereden naar de Pai hotsprings. Natuurlijke bronnen van warm / heet water! We hebben hier even heerlijk ontspannen in het water! Daarna een eind terugrijden naar het hotel en onderweg een erg mooie zonsondergang achter te bergen gezien! Onderweg kijken we al helemaal niet meer op of om van een groep buffels of een paar olifanten :)

'S avonds zijn we nog even over de markt gelopen en hebben we wat gegeten. Onze indruk van de omgeving van Pai is dat het erg mooi is. Het stadje ook erg gezellig, maar wel een erg hoog "hipster" gehalte haha. De Thaise mensen in Pai vonden we niet zo vriendelijk als in Chiang Mai. We zijn blij dat we geweest zijn, maar we zijn ook blij dat we morgen om 14.30 weer terug naar Chiang Mai gaan! :)

Nu een koude nacht tegemoet! Brrr koud zo hoog in de bergen!!