Dag 10 - start trekking naar het Mae Tang gebied - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu Dag 10 - start trekking naar het Mae Tang gebied - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu

Dag 10 - start trekking naar het Mae Tang gebied

Door: Martin en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bianca

28 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend vroeg werden we opgehaald voor onze 2 daagse trekking in de jungle en in de bergen. Na alle mensen van onze groep te hebben opgehaald (2 Belgen, 1 Franse, 1 zuid Koreaan, 1 uit Venezuela, 1 uit Duitsland en 4 Polen en wij als 2 Nederlanders) , een hele leuke groep, begon de Tour.

We begonnen met een uitstapje naar een soort orchideeën en vlinder boerderij. Dit was niet echt bijzonder vergeleken met de orchideeënhoeve waar we in Friesland geweest zijn. Daarna hebben we weer olifant gereden, maar dit was in een mandje bovenop de olifant en had voor ons niet echt meer gehoeven na onze ervaring gisteren.

Ook zijn we nog wezen kijken bij de zogenaamde Karen people. Dit zijn de longnecks die vanaf jongs af aan steeds meer ringen om hun nek dragen waardoor ze een erg lange nek krijgen. Na een praatje met een jonge moeder van 4 kinderen (zij was 29), mochten we van haar in haar huis kijken. Heel primitief, maar mooi om te zien. Het hele huis was van bamboe!

Na een goede lunch zijn we begonnen aan een wandeltocht van ongeveer 2.5 uur. Bijna alles was vrij stijl omhoog, maar het uitzicht bovenop was prachtig en dit was ook de plek waar we de nacht gingen doorbrengen. We sliepen dus in een dorp helemaal bovenop de berg bij een stam die daar leeft. Ook hier was het huis compleet van bamboe en hadden we een slaapruimte waar we met de hele groep verbleven.

Bij het avond eten zaten we in onze bamboe hut in een kring in kleermakerszit. Alleen de kaarsen gaven het licht en dat gaf een gezellige sfeer. Na het eten hebben we buiten een kampvuur gemaakt en kwam ook een gitaar tevoorschijn! Heel gezellig!

Na een vermoeiende dag ons "bed" op een bamboe matrasje opzoeken, wat zullen we lekker slapen.... Of toch niet?