Dag 9 - Zorgen voor de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu Dag 9 - Zorgen voor de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Zorgen voor de olifanten

Door: Martin en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bianca

28 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen om 9 uur werden we bij ons guesthouse opgepikt door Eddy, de eigenaar van Eddy elephant care in chiang mai. Eerst met de hele groep naar de lokale bananenmarkt om bananen voor de olifanten te kopen. Dat was ook wel nodig, want iedere olifant eet 300 kilo per dag en ze drinken ook nog eens 160 liter per dag!

Eenmaal aangekomen bij het verblijf hebben we ons eerst omgekleed. Hierna hebben we de commando's geleerd waarmee we de olifanten kunnen besturen. Song soeng om een pootje te geven zodat je bovenop de rug kan klimmen. Hoei hoei om vooruit te gaan, hau om te stoppen en gwe gwe om te sturen :)

Na het leren van de commando's gingen we de bananen voeren aan de eerste olifanten. Hele trossen tegelijk schrokken ze naar binnen en ze lijken geen genoeg te kunnen krijgen. Na het eten hebben we allemaal even een proefrondje gemaakt. Best gek en hobbelig, maar wel een super ervaring.

Na de lunch mochten we voor het echte werk. We zaten samen op 1 van de grootste olifanten en liepen op smalle en stijle paadjes omhoog en omlaag waar het zelfs voor mensen al moeilijk is om te lopen. Het voelde een klein beetje als rodeo rijden haha! Na een grote ronde te hebben gemaakt gingen we onze eigen olifant voeren vanaf hemzelf. Elke keer kwam zijn slurf weer omhoog voor nieuwe bananen. We hebben zeker 10 grote trossen gegeven binnen 5 minuten.

Hierna gingen we weer rijden en gingen we richting het water om ze te wassen en met ze te spelen. Wat geweldig! Door "me long" te zeggen ging hij in het water zitten en konden we eraf. Martin vergiste zich nog behoorlijk in de hoogte en maakte een vrije val achterover in het water, dat vonden de mahouts heel grappig haha :D

We hebben de olifanten daar nog gewassen en ze hebben ons een flinke douche gegeven :) dit was het einde van een fantastische dag met de olifanten.

We hebben 'S avonds nog even genoten van een Thaise massage. Dat kost hier 5 euro voor een uur, dat zal in Nederland nergens te vinden zijn dus nu we er toch zijn... :)