Dag 4 - 06:00 's ochtends.. Zijn ze helemaal gek g - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu Dag 4 - 06:00 's ochtends.. Zijn ze helemaal gek g - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu

Dag 4 - 06:00 's ochtends.. Zijn ze helemaal gek g

Door: Martin en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bianca

23 November 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Jaja, de wekker stond vanmorgen al om 5 uur om ons klaar te maken voor onze excursie naar de river kwai. Om 5:50 stonden wij uiteraard op tijd als altijd ;) klaar om te gaan. Toen maakten we gelijk kennis met de Thaise slow life cultuur. De receptionist vertelde dat het excursiebureau de dag ervoor al had gebeld dat ze om 6:30 zouden komen :-) dan ging ik nog maar even snel pinnen, terwijl Bianca bij onze spullen bleef..

Ik dacht nog bij mezelf.. Zou het wel veilig zijn om 6 uur 's ochtends zo alleen en stil op straat? Bangkok is dus echt the city that never sleeps!! Overal op straat zijn gewoon al mensen en zelfs de eetstandjes langs de weg draaien op volle toeren!

Terug van het pinnen stond ineens het busje er al (toch om 6.15) dus we konden gelijk gaan. Na bij een paar hotels wat mensen te hebben opgehaald ging de Tour beginnen! Ongeveer 130 km vanaf Bangkok en in de provincie kanchanabury was onze eerste stop bij het world war museum en cemetry. Op deze begraafplaats liggen naast Australiërs en Engelsen ook enkele duizenden Nederlanders die zijn omgekomen bij het aanleggen van de spoorlijn tussen Thailand en Burma. Allen oorlogsgevangenen.

Daarna door naar de brug over de river kwai. Vlakbij afgezet en met een heuse James Bond longtailboot naar de brug gebracht. Na de brug bekeken te hebben en de nodige foto's gemaakt te hebben zijn we naar de pier gebracht waar de volgende longtailboten ons stonden op te wachten. Een 40 minuten durende boottocht op volle vaart over de kronkelende rivier, dwars door de jungle. Ge-wel-dig!! Halverwege kwamen we een groep olifanten tegen waarvan er een aantal het water ingingen. Die kunnen we afstrepen :-)

Bij het prachtige drijvende resort zonder elektriciteit (dus alleen licht met olielampjes) een echte Thaise lunch gehad. Hoe kan het ook anders.... Alweel lijst...daarna nog een bezoek gebracht aan de hellfire pass. De moeilijkste en zwaarste plek waar de treinrails gelegd moest worden waar enorm veel slachtoffers zijn gevallen. Indrukwekkend! Terug bij het resort konden we nog even relaxen.

Vanavond ook nog een druk programma. Om half 8 eten.. Alweel lijst? En een echte Thaise dans show!