Dag 2 - Bangkok, wat een drukte!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu Dag 2 - Bangkok, wat een drukte!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin en Bianca Pruim - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Bangkok, wat een drukte!!

Door: Martin en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Martin en Bianca

19 November 2014 | Thailand, Bangkok

Na een heerlijke eerste nacht in ons hotel begon de eerste echte dag Bangkok. Om 14.00 uur hadden we een 3 uur durende fietstocht geboekt bij co van kessel. Een Nederlands bedrijf dat inmiddels door Thaise mensen wordt gerunt omdat co een jaar of 4 geleden is overleden.

Sochtends gingen we eerst met een taxi naar kaoh san road. Een van de bekendste straatjes van Bangkok. Na 100 aanbiedingen voor bleakfast, en 100 aanbiedingen voor maatpakken (2 voor 119 euro) hebben we hier vast een ticket geboekt voor de nachttrein naar chiang mai voor komende zaterdag. Daarna hebben we bij de pier vlakbij een boot gepakt over de rivier naar het river city center, waar we moesten verzamelen voor de fietstocht. Na eerst even wat gegeten te hebben zijn we begonnen aan de Tour. Dit is echt een aanrader! De Tour ging door super smalle straatjes en steegjes van Bangkok waar je normaal als toerist echt nooit(!) zou komen! De guides waren super en maakten zelfs Nederlandse grapjes tussendoor. We waren met ongeveer 15 anderen van onze leeftijd.

Na de Tour hebben we met een deel van de groep de boot terug naar kaoh san road gepakt. Daar ging iedereen zijn eigen weg weer verder en hebben we in een parallelweg van kaoh san road heerlijk pizza zitten eten. Dat klinkt Italiaans, maar dat was ook wel even nodig na al die rijst :) (zelfs bij het ontbijt!)

Na het eten de taxi gepakt die flink de toeristische route nam en het hotel niet kon vinden (uhu ;) ) ook de tuk tuk overdag door het drukke en chaotische verkeer was trouwens een hele leuke ervaring!

Kortom, een heerlijke dag met heel veel indrukken. We hebben het gevoel alsof we al een week weg zijn, maar dit was pas dag 2!!